• Wpisów:15
  • Średnio co: 99 dni
  • Ostatni wpis:4 lata temu, 22:57
  • Licznik odwiedzin:2 242 / 1596 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 

:P

Troche motywacji i dobrego jedzenia


































Uwielbiam sushi


















Wytrwałości !!
 

 
Mam dla Was też kilka pomysłów na proste, szybkie i zdrowe, dietetyczne dania

Wszystkie propozycje są bardzo proste do przygotowania.

1. Risotto z warzywami.

Potrzebujemy:
-ryż do risotto
-bulion warzywny
-warzywa: tu wedlug upodoban,może to być cebula, cukinia, marchewka, kalafior czy brokuł, fasolka zielona, pieczarki...tak naprawde co lubicie.
-do tego przyprawy też według uznania(ja używam pieprz, czosnek swiezy lub granulowany i jakies ziola, bazylia lub pietruszka)

Jeśli chodzi o ilość składników to zależy od ilości porcji oczywiście Na jedną porcje jest to ok. 50gr ryżu. Warzyw tyle ile chcemy, jedni lubią mniej, inni więcej.

Cebule kroimy w kostke, czosnek swiezy na pół, podsmażamy na patelni(ja robie to bez żadnego tłuszczu na małym ogniu, w razie potrzeby podlewam mała ilością wody), potem dorzucamy pokrojone warzywa w kostke lub plasterki, chwile smażymy, dorzucamy ryż, mieszamy, po ok. minucie podlewamy szklanką bulionu, czynność powtarzamy az ryż będzie miekki i wchłonie cały bulion. Doprawiamy pieprzem i świeżą natką pietruszki.




2. Makaron z owocami morza.

Potrzebujemy:
-mrożony lub swieży mix owoców morza
-makaron, najlepiej spagetti(ok.50gr), może byc to makaron ryżowy czy inny bezglutenowy np.
-czosnek swieży, natka pietruszki
-troche przecieru pomidorowego, ok pół szklanki
-przyprawy: pieprz, sół, papryczka czili swieża lub w płatkach.

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Na patelnie wrzucamy owoce morza, dodajemy pokrojony czosnek, ok, poł szkl. wody i wszystko dusimy do miekkosci ok 7 minut. Dodajemy przecier, przyprawy do smaku i na koniec swieżąnatke pietruszki.
Wrzucamy ugotowany makaron i mieszamy. Gotowe.




3.Sałatka z kurczakiem i awokado.

Potrzebujemy:
-piers z kurczaka(ok.100gr)
-mix sałat lub jedną waszą ulubioną
-awokado
-inne warzywa wedlug upodoban, np. małe pomidorki, ogórek zielony.
-sos do sałaty: oliwa, sok z cytryny, pieprz, sól

Sałate myjemy, rwiemy na mniejsze kawałki. Umytą pierś kroimy jak na kotlety, opruszamy solą i pieprzem, mogą być też jakieś zioła i smażymy na suchej patelni. Awokado obieramy i kroimy na cząstki, reszte warzyw, wrzucamy do miski na sałate. Kurczaka kroimy w paseczki, układamy na sałatce. Składniki do sosu mieszamy razem i polewamy sałatke.
Jeśli lubicie możecie posypac tez orzechami, np. nerkowca.



4. I na koniec coś na słodko: bananowe placuszki

Potrzebujemy:
-banan
-jajko
-miód,dzem, owoce lub co lubicie jako dodatek.

Rozgniatamy banana,dodajemy jajko i ubijamy trzepaczka ok 2 minut.
( ja robie proporcje pół banan na jedno jajko)
Smażymy placuszki na suchej patelni. Jemy z dodatkami


Możemy zjeść je też z jakimś musem owocowym, lub gorzką czekoladą


Smacznego !
 

 
Narazie wszystko idzie tak jak trzeba Do przodu Oby tak dalej



Kilka przydatnych obrazków











I troche motywacji














 

 
Hej Na szybko przepis na pyszne i zdrowe lody owocowe

Są banalnie proste

Potrzene są:

1.Banan
2.Jakies wasze ulubione mrozone owoce, np. truskawki, maliny czy owoce lesne.

Wkładamy wszystko do blendera i łaczymy na gładka mase. Tyle

Ja dzisiaj robiłam banan z mrożonymi truskawkami. Pychotka Spróbujcie





  • awatar Zacna: Ja tam się w ogóle wolę nie zapominać w kwestii jedzenia :D :P
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (1) ›
 

 
Wracam Musiałam wyjechać, brak dostępu do internetu. Ale jestem, od następnego tygodnia szykuje nowe wpisy i nowy start. Niestety, ale wszystko tak jakos mi się potoczyło. Nic straconego

Do następnego


 

 
Dzisiaj:

1.Trzy trójkaty, czyli jeden i pół kromki ciemnego chleba z dżemem.(12)
2.Troche tuńczyka w sosie własnym i pół kromki(14)
3.Talerz rosołu i dwa krakersy z przyprawami.(17)
4.Risotto ze szparagami, sałata.(21)

 

 
Piramida zdrowia.



Jak piramida zdrowia ma się do Naszej diety? Jak te wszystkie zasady mają się do odchudzania?


Filar pierwszy – systematyczny ruch.

Piramida zdrowia zachęca nas do aktywności fizycznej. Powinniśmy ją uprawiać codziennie po 30 min. Jak ma się to do odchudzania? Otóż tyle samo czasu (czyli 20-30 min) potrzebuje nasz organizm do tego, aby zacząć spalać tkankę tłuszczową.

Filar drugi – produkty zbożowe.

Według piramidy zdrowia dla dobrej kondycji, powinniśmy sięgać po grube kasze, ciemne pieczywo, brązowy ryż i makaron, płatki owsiane kilka razy dziennie. Jak ma się to do odchudzania? Dietetycy zalecają wszystkim walczącym z nadwagą dokładnie te same produkty. Ze względu na sporą zawartość błonnika. Składnik ten nie tylko poprawia trawienie. Działa on również, jako wypełniacz żołądka.

Filar trzeci – warzywa i owoce.

Piramida zdrowia zachęca do sięgania po nie kilka razy dziennie. Przede wszystkim dlatego, że są bogate w witaminy i różnego rodzaju składniki mineralne. Te z kolei pomagają uzupełnić niedobory tych składników, na jakie narażamy się właściwie codziennie. Robimy to sięgając po mocną kawę i herbatę. Paląc, pijąc zbyt dużo alkoholu. Jak ma się to do odchudzania? I tu znowu głos należy do dietetyków. Odchudzając się powinniśmy sięgać po jak najwięcej owoców i warzyw gdyż są one niskokaloryczne. Może nie wszystkie, ale zdecydowana większość tak. Poza tym, mogą stanowić świetną alternatywę dla różnego rodzaju słodkich przekąsek.

Filar czwarty – mleko i przetwory mleczne.

Według piramidy zdrowia, powinno się je jadać przynajmniej 1 x dziennie. Dlaczego? Ponieważ są doskonałym źródłem wapnia. Poza tym zawarta w nich witamina B12 jest istotnym wsparciem dla układu odpornościowego i nerwowego. Jak ma się to do odchudzania? Otóż dietetycy twierdzą, że w każdej bezpiecznej diecie powinny znajdować się te produkty, ale o obniżonej zawartości kalorycznej.

Filar piąty – drób, jajka, chude mięso, tłuszcze roślinne, ryby.

Według piramidy zdrowia po te składniki dobrze jest sięgać raz dziennie. Są one bogate w składniki pozwalające zadbać o sprawny umysł. Poza tym sprzyjają trzymaniu w ryzach cholesterolu. Jak ma się to do odchudzania? Drób i chude mięso, powinny znajdować się na talerzu każdego, kto się odchudza – codziennie. Są to wszak te produkty, które wzbogacają dietę i są niskokaloryczne. Szczególnie, jeśli będziemy je spożywali w postaci gotowanej. Co do ryb to dietetycy zalecają ich sporadyczne jedzenie. Każą też wybierać te najmniej tłuste.

Mniej więcej jakieś schematy możemy sobie już wyrobić.

Na koniec troche pyszności








 

 
Dzisiaj:

1.Banan(11)
2.Bułka ciemna z pestkami dyni z sałatą, indykiem, pomidorkiem i szczypiorkiem.(13.30)
3.Dwa kawalki brokuła i kalafiora, jeden krakers z przyprawami.(16)
4.Kakao.(18)
5.Ziemniaki z rybą, warzywami i sałatką.(21)



 

 
Dzisiaj:

1.Banan(10)
2.Trzy sucharki z dżemem, mała szkl.mleka.(13)
3.Sałatka z tuńczyka,fasoli,pomidorków,ogórka i cebuli z łyżeczką oliwy z oliwek i solą.(16)
4.Trzy truskawki i kawałek melona,200g.(18.30)
5.Makaron ciemny z mięsnym sosem z groszkiem i sałatką.(21)

 

 
Przyprawy, produkty i napoje przyśpieszające Nasz metabolizm.


1. Kurkuma
Przyprawa mająca istotny wpływ na metabolizm to kurkuma. Pozyskiwany z kłączy ostrzyżu żółty proszek o specyficznym smaku, najczęściej dodawany jest do potraw kuchni orientalnej. Przyprawa ta posiada jednak również ogromny potencjał terapeutyczny, chroni układ nerwowy, obniża ryzyko zachorowania a chorobę Alzheimera, wzmacnia organizm i obniża poziom cholesterolu. Kurkumina zawarta w kurkuminę powoduje przyspieszenie i polepszenie trawienia i zapobiega odkładaniu się tłuszczu.


2. Kawa
Kawa to jeden z popularniejszych spalaczy tłuszczu, przede wszystkim poprzez zawartą w niej kofeinę. Kofeina przyspiesza metabolizm, dlatego tkanka tłuszczowa efektywniej sie spala. Wypicie kawy przed wysiłkiem powoduje większą motywację i zwiększa wydajność organizmu, szczególnie przy dłuższym wysiłku. Obecnie większość preparatów i suplementów diety wspomagających odchudzanie zawiera właśnie kofeinę. Napój najlepiej wypić 30 minut przed planowanym wysiłkiem, jednak bez dodatku mleka i cukru, które zwiększają jego kaloryczność, zmniejszając zarazem działanie kofeiny.


3.Pieprz Cayenne
Kapsaicyna zawarta w pieprzu cayenne również często zawarta jest w preparatach odchudzających. Jej spożycie pobudza proces wydzielania ciepła z organizmu oraz powoduje wzrost spalania tkanki tłuszczowej.Jednak nie wolno znim przesadzic.


4. Cynamon
Cynamon kojarzony jest przede wszystkim z wypiekami. Otrzymuje się go z wysuszonej kory cynamonowca cejlońskiego.Składniki zawarte w tej przyprawie przede wszystkim regulują poziom insuliny, co w przypadku odchudzania odgrywa istotną rolę. Cynamon hamuje wchłanianie tłuszczów w jelicie cienkim. Zawiera mangan, wapń, żelazo i błonnik. Wystarczy spożywać pół łyżeczki dziennie, aby skutecznie obniżyć poziom złego cholesterolu. Cynamon poprawia proces trawienia, przyspiesza przemianę materii i reguluje pracę nerek. Jako dodatek do kawy lub herbaty skutecznie zmniejszy apetyt na słodycze.


5. Cytrusy – grejpfrut, pomarańcz, cytryna
Uważane są za najbardziej dietetyczne owoce, mają mało cukrów, za to wiele kwasów obniżających indeks glikemiczny posiłków. Cechują się wysoką zawartością witaminy C, która wzmacnia odporność organizmu, ale również zasłynęła jako pogromca w spalaniu nadprogramowego tłuszczu.


6. Jogurt naturalny, kefir, maślanka.
Nabiał jest najlepszym źródłem wapnia w diecie. Niskokaloryczna dieta o zawartości 1000-1400 mg wapnia pozwala stracić 22% więcej kilogramów i o 61% więcej tkanki tłuszczowej niż w diecie ubogiej w nabiał. Aby dostarczyć organizmowi taką porcję wapnia wystarczy zjadać codziennie 3-4 szklanki jogurtu lub innych fermentowanych napojów mlecznych.


7. Ryby i owoce morza.
Mięso ryb pobudza metabolizm dzięki obfitości nienasyconych tłuszczów zawierających kwasy omega 3. Związek ten zmniejsza tendencję do tycia, nasila uczucie sytości i reguluje wydzielanie insuliny. Na talerzu powinna się pojawić ryba duszona, pieczona lub grillowana, ponieważ smażenie pozbawia ją cennych właściwości.
Owoce morza obfitują w jod, który stymuluje pracę tarczycy, wpływa na właściwą termoregulację i pracę układu krwionośnego organizmu. Najbogatszym źródłem tego pierwiastka są wodorosty, kraby, mule, ostrygi i krewetki. Te ostatnie są ubogie wy tłuszcz i zawierają wiele białka, który jest doskonałym budulcem mięśni. Im większa ilość mięśni, tym lepsza przemiana materii.


To się chyba większości spodoba
8. Czerwone wino.
Zawiera w sobie silny przeciwutleniacz – resweratrol, który zwiększa wykorzystanie przez organizm tlenu oraz energii zgromadzonej jako tłuszcz. Wino może więc sprzyjać szczupłej sylwetce, pod warunkiem, że nie przekroczy się dziennej dawki dwóch kieliszków i wybierze się wytrawne lub półwytrawne. Najlepiej pić je wieczorem, gdy organizm najlepiej przetwarza alkohol.


To, że należy pić dużo wody, zielonej herbaty, jesc częściej a mniej pewnie wszyscy wiemy. A więc bez obaw możemy przyprawiac posiłki, pić mocną kawe a okazyjnie nawet lampke czy dwie czerwonego wina
 

 
Może przyda się troche motywacji
















 

 
Tak na szybko co dzisiaj:

-talerz rosołu,kromka ciemnego chleba z jajkiem. (ok.12)
-talerz rosołu(15)
-melon, ok 150g(18)
-indyk,kalafior,sałatka i kr. ciemnego chleba(20.30)zdj.


Wiem, ze powinnam jesc jakies porządne śniadania, ale zwykle albo pózno wstanę albo nie jestem głodna rano...będę nad tym pracować a u Was jak ze śniadaniami ? I może moglibyscie dać jakieś pomysły co tutaj chcielibyście zobaczyć
 

 
Mam chwilę czasu, więc krótki wpis Co pijecie zamiast wody ? Oczywiscie zdrowego, bez zbędnego cukru.










Macie jakies sprawdzone sposoby, przepisy ?



I na koniec mała motywacja.

 

 
Witajcie

Blog jest po to, by się zmotywować i może też którąś z Was Będę zamieszczać tutaj to co sama chciałabym przeczytac czy zobaczyć na takim blogu. Będą rozpiski tego co jadłam, zdjęcia potraw i różne informacje. Nie będę podawać wagi, wymiarów czy postępów, bo nie o to mi tutaj chodzi. Może kiedyś, nigdy nie mów nigdy Chodzi o motywacje, chęci...Przez ostatnie trzy tygodnie zapisywałam dokladnie co i kiedy jadłam i piłam,teraz wiem jakie błędy popełniam,kiedy najczesciej mam ochote na 'małe grzeszki' Zobaczymy jak to wszystko pójdzie, mam nadzieje, ze będę silna w swym postanowieniu Na początek wstawiam kilka przykładowych posiłków,a od poniedziałku będzie już bardziej szczegółowo.

Tutaj placuszki bananowe z miodem i truskawkami.
Bułka z pestkami dyni z sałatą, jajkiem,szynką i rzodkiewką.
Placek otrębowy z bananem, posypany gorzką czekoladą.
Kurczak w sosie curry, ryż i sałatka.
Makaron rurki z kurczakiem, avocado, pomidorem i parmezanem.
Ryż z sosem z żałądków z sałatką.


Tak się to przedstawia, w razie pytań wiecie co robić